Implementacija mehanizama kvalitete usluge u IP mrežama
Sažetak
Telekomunikacijske mreže bazirane na IP (eng. Internet Protocol) tehnologiji postale su osnovi alat svake poslovne organizacije. O njenoj učinkovitosti direktno ovise i poslovni uspjesi i rezultati. IP mreže koriste se za prijenos svih podataka, od Internet prometa, glasovnih i video usluga do kritičnih poslovnih podataka. Uloga mehanizama QoS (eng. Quality of Service) postaje vrlo važna kako bi se različitim vrstama prometa pružio odgovarajući tretman. Pružatelji usluga i poduzeća obično su koristili, i razvijali zasebne mreže kako bi kvalitetno i sigurno prenjele svoje glasovne, podatkovne i aplikacijske usluge. Rastući je trend prema konvergenciji svih tih mreža u jedinstvenu mrežu baziranoj na Internet Protocol (IP) tehnologiji. Za podršku glasa, videa i podatkovnih aplikacija s različitim zahtjevima usluga, sustavi jezgre mreže (eng. core network) moraju razlikovati i opsluživati različite vrste prometa ovisno o njihovim zahtjevima. Uz best-effort uslugu nije moguće napraviti razliku između tisuća prometnih tokova koje postoje u jezgrenom dijelu mreže. Dakle, nema prioriteta niti jamstva za bilo koju aplikaciju. To u osnovi onemogućuje sposobnost IP mreže za prijenos podataka koji zahtjevaju čak i minimalne resurse mreže. IP kvaliteta usluge (eng. Quality of Service) usmjerena je na rješavanje tih problema.