PRIMJENA FUNKCIJA ORIJENTIRANE UDALJENOSTI I RAY MARCHING TEHNIKE PRILIKOM OBLIKOVANJA DIGITALNIH SCENA

  • Patrik Slade Tehničko veleučilište u Zagrebu
  • Ivan Rajković Tehničko veleučilište u Zagrebu
  • Dinka Radonić Tehničko veleučilište u Zagrebu
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2024-12-3-01
Ključne riječi: marširanje zraka, funkcije orijentirane udaljenosti, renderiranje, Shadertoy, računalna grafika

Sažetak

U ovom radu istražuju se osnove prikazivanja
digitalnih scena korištenjem ray marching
tehnike i funkcija orijentirane udaljenosti.
Funkcije orijentirane udaljenosti su matematički
izrazi kojima se u bilo kojoj točci u prostoru
dobiva najmanja udaljenost do oblika u sceni.
Korištenjem ray marching tehnike te funkcije se
mogu na razne načine i vizualizirati. Proces ray
marchinga bazira se na postepenom „koračanju“
virtualne zrake kroz scenu, te uzorkovanjem
udaljenosti do najbližeg objekta za određivanje
veličine sljedećeg koraka.
Modifikacijom funkcija udaljenosti jednostavno
se ostvaruju raznorazne deformacije objekata,
kao što su izduljivanje, glatke binarne funkcije
ili prikazivanje beskonačnih kopija proizvoljnog
objekta.
Sav kod pisan je u besplatnom online programu
Shadertoy, koji koristi programski jezik GLSL
i namijenjen je za stvaranje i jednostavnih
i kompleksnih shadera. Kao dio ovog rada
napravljene su i potpuno renderirane dvije
demoscene.

Objavljeno
2025-02-04
Rubrika
Članci