UPOTREBA CHATGPT-JA ZA RJEŠAVANJE ISPITA IZ UVODA U PROGRAMIRANJE

  • Goran Đambić Visoko učilište Algebra
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2023-11-4-05
Ključne riječi: UI generirani programski kôd, ChatGPT upiti na hrvatskome jeziku, kolegij Uvod u programiranje, UI u visokome obrazovanju, disruptivnost u obrazovanju utjecajem UI

Sažetak

ChatGPT i ostali modeli umjetne inteligencije
(UI) na velika su vrata ušli u mnoge dijelove
života pa tako i u visokoškolsko obrazovanje.
Osim prilika za učenje, modeli umjetne
inteligencije studentima nude i mogućnosti za
varanje na provjerama znanja te pred nastavnike
postavljaju nove izazove. Mogućnosti ChatGPTja
da generira programski kôd na temelju teksta
zadatka na engleskome jeziku dobro su istražene.
Radova koji se bave ponašanjem modela pri
zadavanju zadataka na hrvatskome jeziku nema,
stoga je cilj ovoga rada pobliže istražiti kakve su
trenutne performanse modela ChatGPT 3.5 u tom
području. Rad se sastoji od tri glavna dijela. U
prvom dijelu se ChatGPT-ju zadaju zadaci s ispita
iz kolegija Uvod u programiranje, u istom obliku
u kakvom su bili zadani i studentima. U drugom
dijelu analizira se koliko je uočljivo da su rješenja
nastala automatskim generiranjem, a ne od strane
studenta. Konačno, mijenjaju se upiti ChatGPTju
i istražuje se je li moguće utjecati na izgled
generiranih rješenja kako se ne bi razlikovala od
studentskih rješenja.

Objavljeno
2024-02-29
Rubrika
Članci