IMPLEMENTACIJA GAMIFIKACIJE NA PREDMETU PROGRAMIRANJE WEB APLIKACIJA

  • Petar Osterman Tehničko veleučilište u Zagrebu
  • Alen Šimec Tehničko veleučilište u Zagrebu
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2022-10-1-07
Ključne riječi: Gamifikacija, online učenje, Moodle

Sažetak

Angažiranost i motiviranost studenata u nastavi
pokazalo se kao važan dio njihovog obrazovanja,
koji dovodi do pozitivnog utjecaja na ishode
učenja. Ovim istraživanjem tražio se odgovor
postoji li razlika u rezultatima studenata
u klasičnoj nastavi korištenjem sustava za
upravljanje učenjem (eng. learning management
systems) i studenata koji sudjeluju u gamificiranoj
nastavi unutar istog sustava. Kao sredstvo
za poboljšanje angažiranosti i motiviranosti
studenata izabrana je gamifikacija, jer se metode
i elementi gamifikacije jednostavno i dobro
mogu uklopiti u bilo koji sustav za upravljanjem
učenjem. U slučaju ovog istraživanja koristio se
Moodle, iz razloga jer postoji veći broj dodataka
koji se mogu koristiti za gamifikaciju.
U studiji korištena je metodologija
eksperimentalnog istraživanja rezultata studenata
na kolegiju Programiranje web aplikacija kroz
dvije akademske godine, 2017/2018 i 2018/2019.
Dobiveni Rezultati studenata podvrgnuti su
statističkim analizama korištenjem t-testova
kako bi se procijenilo postoji li značajnija razlika
između srednjih vrijednosti. Rezultati su pokazali
da gamifikacija pozitivno utječe na zadovoljstvo
studenata, ali i na povećanje motivacije prilikom
izvršavanja zadataka, što je na kraju imalo za
rezultat i bolje ocjene od studenata prethodne
godine.

Objavljeno
2022-04-08
Rubrika
Članci