Istraživanje i razvoj dizajna automobila
Sažetak
U članku se analizira odnos između dizajna i aerodinamičnosti automobila, te kako se dizajneri nose s ovim izazovom. Automobili nisu samo sredstva prijevoza nego i predmet osobnosti, zato se percepcija kupca mora rano uklopiti u proces oblikovanja karoserije. Razvoj dizajna novog vozila, kreće od percepcije kupaca, zatim slijedi proces dizajniranja te na kraju validacija. Dizajnom se mora pogoditi tržište odnosno regionalni ukus, koji određuje identitet i prepoznatljivost vozila. Istraživanje osobnosti izbora dizajna automobila na studentskoj muškoj i ženskoj populaciji govori da je dizajn najmanje jednako odlučujući čimbenik izbora vozila kao i njegove performanse. Činjenica je da su tehnički koncepti automobila sve sličniji u svim segmentima, stoga je dizajn više nego ikad prije sredstvo pomoću kojeg se razlikuju jedni od drugih. Stoga je moderni dizajn automobila uvjetovan ljepotom, komforom i sigurnošću vožnje, koje sve više dolazi do izražaja. Na kraju, dizajn vozila je prijelomna točka od koje ovisi tržišni uspjeh.