Video dnevnici u akademskom društveno korisnom učenju
Sažetak
Rad opisuje iskustva jedne od autorica (Nives Mikelić Preradović) sa video dnevnicima u kolegiju na temu društveno korisng učenja sa studentima pete godine studija informacijskih znanosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu koji se specijaliziraju u sljedećim smjerovima: arhivistika, bibliotekarstvo, muzeologija, i nastava informatike. Prvi dio rada uvodi akademsko društveno korisno učenje i opisuje ranija iskustva s video dnevnicima u društveno korisnom učenju. Drugi dio rada opisuje društveno korisno učenje na Sveučilištu u Zagrebu i kratko opisuje istraživačku metodologiju. Treći dio rada prezentira dvije studije slučaja: TiM: Ti i Muzej i Čitateljski klub Knjigotron. Zadnji, četvrti dio rada analizira studije slučajeva te opisuje prednosti i mane uvođenja video dnevnika u društveno korisnom učenju. Rad potvrđuje rezultate ranijih istraživanja u zaključku da se glavne prepreke nalaze u području tehničkih vještina povezanih s video produkcijom. Međutim, on također prikazuje da široko dostupna oprema, poput telefona i računala, zadovoljava zahtjeve društveno korisnog učenja. Dakle, u suprotnosti sa ranijim istraživanjima, rad zaključuje da je oprema prestala biti preprekom za uspješno društveno korisno učenje. Usprkos razlikama u tehničkim vještinama i kvaliteti završnih video radova, studenti u obje grupe postigli su ishode učenja i stekli odgovarajuće kritičke vještine. Umjesto daljih istraživanja u području tehničke spremnosti, dakle, rad sugerira da buduća istraživanja treba usmjeriti ka video pismenosti.